Srpen 28, 2018 Matěj

Z Vietnamu do Thajska (Krabi, Phi Phi, Bangkok)

Před nějakou dobou vyšel první článek z mých cest a to konkrétně o cestě do Vietnamu, kdo nečetl a zajímá ho to, tak odkaz zde: Vietnam 2018 – Moje druhá cesta do Asie. Jak jsem již v prvním článku zmínil, po studenějším Vietnamu byl naplánovaný přesun do slunného Thajska na pláže a právě o tom bude můj dnešní příspěvek. I když jsem v Thajsku pobyl jen 8 dní, tak si myslím, že jsem toho stihl celkem dost. Je jasné, že občas člověk musí pospíchat, aby toho viděl hodně, skoro vůbec nepozná místní kulturu a to, jak lidé v dané oblasti žijí, ale i tak to stálo za to. Určitě se tam plánuji ještě podívat, nejlépe na celý měsíc a vzít s sebou svoji drahou polovičku.

Tak se pohodlně usaďte a můžete začít číst.

Přesun z Vietnamu na Krabi

Cesta z Hanoje do Bangkoku byla krátká a bez jakýchkoliv nepříjemností. Naše první plánovaná návštěva v Thajsku byla provincie Krabi, kde jsme chtěli zůstat jen 2-3 dny a přesunout se na ostrovy Phi Phi. Krabi na mě působilo hodně pohodově, takový odpočinek. Řekl bych, že se do této provincie nejezdí za ruchem velkých letovisek, ani za nočním životem.

Zpáteční letenka z Bangkoku do Hanoje mě vyšla na 3800 Kč a poté z Bangkoku na Krabi na 2300 Kč.

Krabi, to je mimo turistickou oblast, i místo, kde je nadherná krajina a spousta příležitostí na skvělé výlety. My jsme jednu z těchto příležitostí využili a vydali jsme se na horu Khao Ngon Nak, která se tyčí něco přes 500 metrů nad mořem a jsou z ní krásné výhledy na všechny strany. Dostali jsme na toto místo doporučení, že je to krásná vyhlídka a nejedná se o nic náročného. Když přijedete do parku, tak se musíte před vstupem na trek zaregistrovat. Zaznamenává se tam například kdy vycházíte, jaké je vaše jméno, národnost a nakonec zapíšete čas, kdy jste došli zpět. Je to z toho důvodu, kdyby se někdo nevrátil, což se párkrát stalo, tak aby se vědělo, kdo to byl a v kolik vycházel.

První a obrovské překvapení alespoň pro mě bylo, že za vstup se nic neplatilo, což po mých zkušenostech nebývá moc zvykem, jak v Thajsku tak ani ve Vietnamu. Druhé, už ne tak hezké překvapení bylo, že celková vzdálenost nahoru má být dlouho skoro 4 km pouze do kopce. Cesta z počátku vypadala v pohodě, malé kameny, nebo hlína, takže nic hrozného. Další překvapení ale nastalo později, kdy se přidaly balvany a ještě mnohem prudší stoupání a jelikož jsme všichni počítali s nějakou vyhlídkou, kam přijedete na skůtru a dojdete 100 metrů pěšky, tak jsme všichni měli žabky, což mohlo taky skončit špatně, ale naštěstí se nikomu nic nestalo. Po cestě bylo pár opravdu krásných vyhlídkových míst a zhruba po hodině a půl jsme dorazili na úplný vrchol, kde jsme se odměnili krásnými pohledy na krajinu. Celková cesta i s kocháním se nám zabrala 4 hodiny.

Zde je pár fotek z vyhlídek, které byly po cestě:

Pár dnů jsme na Krabi pobyli v bungalovech na pláži, ochutnávali jsme místní výborné jídlo, které jsem si zamiloval (hlavně kari) a první zastávka byla za námi. Musím tedy říct, že mi to opravdu rychle uteklo. Nyní nás čekal přesun na velice známé ostrovy Phi Phi.

Phi Phi

Naše plány na následují dny na Phi Phi ostrovech byly jasné. Užívat si krásné smaragdově zelené moře, bílé písčité pláže, odpočívat, jíst hodně kari a pad thai, a taky jsme měli v plánu si na jeden celý den pronajmout malou loď s kapitánem a objezdit ty nejkrásnější pláže.

Řekl bych, že je tato oblast takovým opakem Krabi. Jezdí se sem za ruchem, do velkých luxusních resortů a noční život tu taky stojí za to. Na plážích je spousta barů, ohnivé show, lidi chodí po provazech a spousta dalších věcí, které určitě stojí za to vidět a zažít. Jednu takovou párty jsme také absolvovali a stálo to za to. Druhý den po párty byl v plánu již zmíněný celodenní výlet lodí, na který jsem se opravdu těšil. Koukal jsem na Google na obrázky na místa, kam se máme vydat a bylo to nádherné, nikdy v životě jsem neviděl hezčí pláže a zátoky, nemohl jsem se dočkat, až na těch místech budu.

Celodenní výlet na lodi po ostrovech Phi Phi

Výlet začal brzo ráno s místním kapitánem. Loď jsme měli pronajatou pouze pro sebe, což považuju za výhodu, pokud chcete například jet někam, kam se moc nejezdí, tak vás tam kapitán může vzít. Kdybyste měli na lodi ještě někoho jiného, musíte jet podle plánovaného programu nebo se domluvit s ostatními, což může být problém.

Skvělé na tom, že máte vlastního kapitána, je, že můžete zastavit, kde chcete a být tam jak dlouho chcete. Když nás kapitán vzal do miniaturní zátoky, kam se vešlo sotva pár lodí a zrovna tam byli asi 4 malé lodě, zůstali jsme tam asi hodinu a užívali si to místo. Kdybyste tam jeli s nějakou velkou lodí, kde je 50 lidí, tak tam pobudete 10 minut a pojedete. Skákali jsme z lodě, koupali se, bylo to skvělé. S kapitánem jsme také měli domluvené, že nás vezme na nějaká skvělá místa, kde se dá šnorchlovat a je tam co vidět. Na pár místech, kde jsme šnorchlovali, byla pod hladinou obrovská hejna krásně barvených rybiček.

Za celý den jsme navštívili spoustu nádherných pláží, ty známé, i méně známé. Na některých menších ostrovech byly na pláži dokonce i opičky, ty jsou vždycky úžasný. Když jsme byli na Bali v Monkey Forestu, tak jsem dokázal desítky minut jen sedět a pozorovat je, jak se chovají.

Cestovatelský tip: Když jste někde takhle na dovolené a máte v plánu jít šnorchlovat, doporučuji si s sebou vzít například banán, nebo toustových chleba. Rybičky vám pak budou jíst úplně z ruky a navíc jich kolem sebe budete mít stovky a budete plavat přímo mezi nimi. Ten chléb můžete dát například do láhve s vodou a do víčka udělat díry a dávkovat to rybičkách podle potřeby.

Potom jsme jeli na jedno známější šnorchlovací místo (Shark point), kam nás kapitán vzal. Je tam šance, že potkáte malé žraloky (možná je šance, že potkáte i ty velké) a my měli zrovna to štěstí, že jsme viděli asi 3 malé žraloky (tak 50-70 cm) pár metrů od nás. Musím říct, že jsem ani nebyl nervózní, i když by asi takový žralok dokázal pěkně kousnout. Celý výlet byl skvělý a za ten den jsme navštívili ty nejkrásnější pláže, které jsem za svůj život měl šanci vidět. Určitě tyhle, nebo jiné výlety stojí za to a za těch pár korun, na které to vyjde, by byla škoda to nezažít.

Fotky z celodenního výletu na lodi (pro zvětšení, stačí rozkliknout):

Den poté byl náš poslední den na Phi Phi, takže jsme jen odpočívali, užívali moře, pili vodu z kokosů a ochutnávali další skvělá Thajská jídla. Další den ráno už jsme měli zajednané místa na lodi, která nás měla vzít zpátky na Krabim odkud jsme den na to letěli do Bangkoku. Letěl jsem pouze já a kamarád, ostatní členové naší výpravy na ostrovech zůstali ještě asi týden, pak se přesunuli jinam a za pár dnů letěli domů.

Bangkok – Hlavní město Thajska

Bangkok, to je velký pojem, teda aspoň pro mě vždycky byl. Ne teda vždycky, ale od doby, co se tak nějak koukám na filmy a zajímám o cestování, tak určitě ano. Pro mě to bylo to samé, jako když jsem letěl do Ameriky a stál jsem pod sochou svobody, také ji vídáte ve spoustě filmů a pak když pod ní člověk stojí, tak tomu nechce ani pomalu uvěřit. Mám to takhle se všemi „velkými“ místy. Když jsem nějaké místo viděl ve filmu a pak jsem na tom místě byl, bylo to úžasné.

Na těch pár posledních dnů, co jsem měl naplánováno strávit v hlavním thajském městě, jsem se hrozně moc těšil, ale zároveň jsem úplně nevěděl, co od toho mám čekat, je to prostě Bangkok. Přeci jenom se do města sjíždějí lidé ze všech koutů světa. Ať už jsou to milovníci dobrého jídla, luxusu, baťůžkáři, nebo příznivci sexuálního dobrodružství (těch bude asi nejvíc :D), všechny tyhle lidi po městě potkáte a ještě pár „lejďáků“ k tomu.

Královský palác a další chrámy

První den jsme si vyhradili na chození po památkách, v Bangkoku je jich spousta a jsou to tak úžasné stavby, že je člověk prostě musí vidět. Mezi nejúžasnější místo, které jsem měl možnost navštívit, určitě patří královský palác, což je komplex desítky nádherně ozdobených, nebo pozlacených budov, kde dřív sídlil samotný Thajský král. Jedná se o nejvíce navštěvovanou památku ve městě. Dále jsme navštívili buddhistický chrám Wat Arum a Wat Pho, což je nejstarší chrám v Bangkoku a najdete zde obrovskou sochu ležícího buddhy. Socha je vysoká 15 metrů a 46 metrů dlouhá. Hrozně se mi líbí architektura a stavby Asijských zemí, je to úplně něco jiného než na co jsme třeba v Evropě zvyklí, což je logické, 😀 jim se zase pravděpodobně líbí ta naše. Obdivováním a chozením po těchto všech památkách jsme strávili celý den, ale stálo to za to.

Fotky z komplexu královských budov a chrámů:

Ubytování jsme měli kousek od Khao San Road, což je téměř v centru. Dá se říct, že je to jedna z nejznámějších a nejvíce navštěvovaných tříd v Thajsku, kde najdete opravdu všechno. V případě Khao San je lepší připravit se opravdu na všechno. Na co konkrétně? Nikdy nekončící párty, které jednou 24/7. Desítky klubů, spousta bílých hlav, opilé tlupy lidí, společnice, drogy, ping pong show, dredy a jistota, že sem místní nezavítá ani omylem. Pokud jste po tom někdy toužili, tak zde máte i skvělou příležitost ochutnat nějaké ty „potvory“, v nabídce tu mají štíry, stonožky, pavouky, vše, co si jen usmyslíte.

Celou ulici jsme si prošli asi 3x a pořád se s údivem kochali, jak moc živo tam je. Co jsem si dost oblíbil, tak jsou čerstvé džusy z ovoce, stojí to pár korun, ale je to pecka. Zašli jsme na masáž, na pivo, ochutnali, co bylo možné (i malého štíra) a večer byl u konce.

Pár fotek z Khao San Road:

ChatuChat Market a Baiyoke mrakodrap

Náš poslední den v Thajsku se pomalu rozbíhal a my měli v plánu navštívit největší tržiště v Thajsku, ChatuChat Market, druhý nejvyšší mrakodrap ve městě (Baiyoke tower) a pak se přesunout na letiště. ChatuChat market je naprosto úchvatný, dá se tam koupit opravdu všechno. Ať už chcete nábytek do bytu, oblečení, jídlo nějaké zvíře, třeba psa nebo krokodýla, všechno je v nabídce. Bezesporu tu funguje i ilegální obchod a dokonce se tu konají i kohoutí zápasy. Co jsem se dočetl na internetu, tak by zde prý mělo být přes 15.000 stánků, čemu bych i věřil, jelikož se tam dá koupit opravdu všechno a je to monstrózní.

Cestovatelský tip: Jedná se o víkendový trh, proto doporučuji tam jít o víkendu. Pokud tam půjdete v týdnu, tak tam stánky budou taky, ale velká většina jich bude zavřena.

Mrakodrap Baiyoke je druhý nejvyšší v Bangkoku a nejvýše postavený hotel v Thajsku. Při cestě nahoru výtahem jsme zastavili v jednom z pater, kde byla možnost si uložit zavazadla a shodou okolností v tom samém patře bylo golfové odpaliště. Hráli jste někdy golf na střeše mrakodrapu? Já teda ne, takže jak určitě tušíte, musel jsem to vyzkoušet. Bylo to na takovém obrovském balkóně, kde byla krásná restaurace, z které když jste vyšli, tak jste se po pár metrech dostali na odpaliště, které bylo celé zabalené do sítě a na té byly terče, do kterých jste se mohli trefovat. Po pár desítkách odpálených míčků jsme vyjeli o pár pater výš, kde jsme si dali drink zadarmo (je ke vstupence na mrakodrap) a pak jsme vyjeli úplně nahoru na vyhlídkovou část, kde jsme se kochali výhledem na noční Bangkok a tím jsme náš trip i zakončili. Teď už nás čekala cesta na letiště a domů. Vždycky mě to štve, když se odněkud takhle vracím domů, ale zároveň se i těším.

Noční bangkok

Můj pohled na Thajsko

Abych pravdu řekl, Thajsko jsem si časově moc neužil a dokážu si představit být tam mnohem déle, určitě se tam chci vrátit a strávit tam aspoň ten měsíc. I přesto, že jsem tam byl jen takovou chvíli, tak se mi tam moc zalíbilo a stejně jako ve Vietnamu jsem si nejvíc zamiloval jídlo, 😀 lidi a přírodu. Nevím, jestli je to tím, že jsem turista a místňáci mě vidí jako zdroj peněz, a nebo jsou takhle vstřícní ke všem, v každém případě jsem s nikým neměl žádný problém a všichnim s kterými jsem měl možnost mluvit, byli milí. Dost by mě lákalo poznat i další ostrovy a města v Thajsku a podívat se i více do vnitrozemí. Taky bych chtěl zajít na kurz vaření, ty mám moc rád, ale zde jsem to bohužel nestihl.

Pár mých cestovatelských rad na závěr:

• V Bangkoku a obecně všude v Thajsku si myslím, že je lepší jezdit tuk tukem (jako taxi), je to levnější a občas i rychlejší a navíc je to sranda.
  • Určitě zkoušejte všechny druhy kari a nudlí, ty chutě jsou úžasné. Nejvíc jsem si oblíbil polévku tom yum, nudle pad thai a žluté kari.
  • Ochutnávejte jídlo na ulici i mimo ni, opravdu to stojí za to (i když to občas může vypadat ne moc chutně).
  • Naučte se pár slovíček Thajsky. Pomůže vám to při smlouvání a lidi to potěší, když umíte pozdravit nebo poděkovat v jejich jazyce.
  • Pokud se rozhodnete pro nějaký boat trip, je lepší když budete mít loď pronajatou sami pro sebe, máte pak víc možností.
  • Půjčte si motorku na Krabi, dá se tam toho opravdu dost projet (pokud to umíte), stojí to pár korun a je to maličko lepší než výhled z taxíku 😉
  • Pokud chcete jít například na ping pong show, nebo jinou takovou show, tak si to dobře předtím rozmyslete. My jsme tam jít chtěli, ale po tom, co jsem na internetu přečetl asi 5 článků o tom, jak vás tam okradou, jsme si to rozmysleli.
  • Na ChatuChat market jděte o víkendu. Určitě si sežeňte na internetu mapu tržiště, abyste se tam aspoň trochu vyznali.
  • Smlouvejte, ceny jsou nižší, než vám říkají (asi jako všude v Asii).

Občas se zastavte, sedněte si a užívejte si sílu a kouzlo přítomného okamžiku 🙂 Přeci jenom je možné, že už se na dané místo nikdy nepodíváte, tak proč pospíchat? Občas lidé moc pospíchají a zapomenou, kde vlastně jsou.

Snad se vám čtení líbilo a něco vám to dalo. Pokud byste měli nějaké doporučení vy pro mě, ať už na nějakou skvělou restauraci v Bangkoku, nebo nějaké úchvatné místo v Thajsku, které není tak známé, tak mi dejte vědět, budu rád. Určitě se tam vydám znovu, takže tipy se mi budou hodit 🙂 Jeslti máte nějaké otázky, ať už ohledně Thajska, nebo Vietnamu, tak mi klidně napište.

Pokud se vám článek líbil, můžete ho sdílet s přáteli 🙂